אפליקציה ללימוד שפות

אפליקציה ללימוד שפות

בניית אפליקציה ללימוד שפות באמצעות מערכת App Inventor

בסדרת השיעורים הבאה נבנה אפליקציה ללימוד שפות באמצעות מערכת App Inventor.

האפליקציה מאפשרת ללמוד מספר רב של שפות באמצעות תירגול המשלב פעילויות של  זיהוי מילים בשמע , תמונה והזנת טקסט.

 

הפרויקט מכסה את הנושאים הבאים:

  • שימוש במשתנים (Variables) לאחסון מידע.
  • רשימות (Lists) ושימוש ברכיב ה-List Picker
  • מסכים מרובים (Multiple Screens) ומעבר ביניהם
  • רכיב התרגום ושירות Yandex Translate
  • רכיב המרת טקסט לקול (Text To Speech)
  • שימוש בבסיס נתונים מקומי (TinyDB)
  • שימוש בפרוצדורות (Procedures) ויעול קוד

 

למערכת App Inventor לאתר Flaticon
להורדת משאבים

Course Intro Video

שיעורים

  1. בסרטון זה , הראשון בסדרת הסרטונים לפיתוח אפליקציה ללימוד שפות , נבנה את מסך הפתיחה של האפליקציה. במסך הפתיחה בוחר המשתמש את השפה אותה הוא מעוניין ללמוד מתוך רשימה של של שפות אפשריות.
  2. בסרטון זה , השני בסדרת הסרטונים לפיתוח אפליקציה ללימוד שפות , נבדוק את רכיבי התרגום (Yandex Translate) והמרת טקסט לקול (text To Speech) החיוניים לבניית האפליקציה.
  3. בסרטון זה , הרביעי בסדרת הסרטונים לפיתוח אפליקציה ללימוד שפות , נבנה את מסך הקטגוריות . נשתמש בבסיס נתונים מסוג TinyDB בכדי לשמור את רשימת הקטגוריות במסך הפתיחה ולטעון אותה במסך הקטגוריות בכדי להציג את הקטגוריות המתאימות בתות טקסט מתחת לכל כפתור
  4. בסרטון זה , החמישי בסדרת הסרטונים לפיתוח אפליקציה ללימוד שפות , נבנה את מסך פעילות - לימוד קריאה . מבנה מסכי הפעילות דומים הן מבחינה עיצובית והן מבחינת הפעולות המתוכננות להתבצע ולכן כדי לבצע שימוש יעיל בקוד נשתמש בפרוצדורות (Procedures).
  5. בסרטון השביעי בבניית אפליקציה ללימוד שפות נתאים את האפליקציה להצגת מספר רב של קטגוריות. נתחיל בהעלאת קבצי התמונה עבור כל פריט בפורמט PNG וניצור רשימת מילים לכל אחת מ-2 הקטגוריות הנוספות מספרים וצבעים. נשתמש בבסיס נתונים בכדי לאחסן את הקטגוריה הנבחרת ולהציג את הרשימות במסך פעילות הקריאה בהתאם.
  6. בסרטון השמיני בבניית אפליקציה ללימוד שפות נבנה את מסך פעילות ההאזנה - האפליקציה משמיעה למשתמש מילה בשפה הנבחרת ועל המשתמש לבחור בתמונה הנכונה
  7. בסרטון התשיעי בבניית אפליקציה ללימוד שפות נבנה את מסך פעילות הכתיבה. במסך זה האפליקציה משמיעה למשתמש מילה אקראית בשפה הנבחרת ותמונה מתאימה ועל המשתמש לכתוב את המילה בתיבת טקסט.

אין תגובות

הוסף תגובה

מורים